Novinky na serveruProgramy a projektyO naší organizaciKdo je to dobrovolníkNáš časopisFotogalerie z akcíKontaktujte nás
 





Na hlavní stránku
 
Programy a projekty:
 
Měníme věci kolem nás
Příhraniční výměna projekt
Dobrovolnická služba v Muzeu a Knihovně
VE DVOU SE TO LÉPE TÁHNE
Nezaměstnaní – Projekt Vítej!
Kurz Silní rodiče – Silné děti®
PANEL humanitárních organizací
Klíče pro život
Přeshraniční výměna
projektů
Akreditace dobrovolnické
služby pro organizace
Evropská dobrovolná služba
Sociálně aktivizační služba
pro rodiny s dětmi
Program 3G
Sociální rehabilitace
Rada dobrovolnických center
Dobrovolníci v nemocnicích
Křesadlo
Metodické středisko
Programu KOMPAS
Rozvoj dobrovolnictví
 
 
 
 
 
 
 
Starší projekty:
 
Firemní dobrovolnictví
SEBE-VĚDOMÉ DĚTI
Olympiáda
Studenti dětem
Make a Connection
Rozvoj občanských ctností
Obdivuhodní senioři
Klíčový krok
Projekt POLIS
Časopis


FIREMNÍ DOBROVOLNICTVÍ - trojité vítězství


FD je nový projekt Dobrovolnického centra o.s., který startujeme v roce 2008. Tento model kooperace je bohatě rozvinutý v zemích EU a státech Severní Ameriky. Dobrovolnické centrum, o.s. oslovilo touto myšlenkou Severočeské vodovody a kanalizace, a.s. SČvK se tak stal první firmou, která aktivně zapojuje společnost a své zaměstnance do pomoci potřebným.

Co to je?
Firemní dobrovolnictví je dobrovolná a nezištná pomoc neziskovému sektoru – tedy organizacím, které samy pomáhají slabším. Viděno z jiného úhlu pohledu – je to forma nepeněžního dárcovství, avšak forma velmi hodnotná. Firmy totiž často poskytují nejen své zaměstnance, ale i své cenné know-how a například technické vybavení. Firemní dobrovolnictví může mít mnoho nejrůznější podob, například akce, při kterých větší počet zaměstnanců pomáhá jedné organizaci. Od sponzoringu se firemní dobrovolnictví liší tím, že donátor za poskytnuté dary nic neočekává. Neznamená to však, že tato forma pomoci firmě nic nepřináší; naopak! Mnohdy víc, než byste čekali.

Co z toho?
Dobře zvládnutá firemní dobrovolnická akce tohoto typu má nezanedbatelný, samozřejmě veskrze pozitivní dopad hned na třech „frontách“:

  1. Konkrétní a hmatatelná pomoc neziskové organizaci: netřeba nic dodávat!
  2. Zaměstnanci: Budovat tým se vyplatí. Pan X a pan Y se vídají dennodenně a tráví spolu poměrně velkou část dne. Společný silný zážitek je tím nástrojem, který jim umožní vidět se navzájem v jiném světle a poznat se trochu lépe. A ruku na srdce – pomáhat slabším je příjemné a vám přeci jde o to, aby se vaši zaměstnanci cítili příjemně, nebo ne?!
  3. Image firmy: Koupíte si raději výrobek od firmy, která zneužívá vysoké nezaměstnanosti v regionu a platí málo, vypouští odpad do řeky a podporuje maximálně fotbalový tým ředitelova syna? Nebo od společnosti, která dbá na životní prostředí, provozuje firemní jesle a školku a jednou za rok uspořádá výlet s překvapením pro děti z dětského domova?

Jednoznačně hovoří na toto téma výsledky výzkumu společnosti CSE Europe, která se zabývá zejména strategickým plánováním, podporou prodeje a výzkumem a analýzou trhu. Ta ve svých závěrech uvádí, že pro 70% spotřebitelů je reputace firmy důležitá, 44% spotřebitelů je ochotno zaplatit více za výrobek firmy, která se chová sociálně odpovědně, 78% zaměstnanců dá přednost práci pro eticky se chovající a respektovanou firmu před vyšším platem a 86% investorů se domnívá, že sociálně odpovědná politika v dlouhodobém horizontu výrazně vylepšuje hodnotu a značku firmy.

Podtrženo, shrnuto, vyjádřeno honosně: Firemní dobrovolnictví je součástí v dnešní době nepostradatelného sociálně odpovědného chování firem, jediný marketingový nástroj, který veřejnost vnímá veskrze pozitivně a účinná, smysluplná aktivita podporující osobní rozvoj zaměstnanců a vedoucí ke zlepšení interních vztahů.

Kontaktujte nás pro více informací:
jana.kominova@dcul.cz
dcul@seznam.cz


PROJEKTY 2008









Podporovatelé
 
     
  Dobrovolnické centrum Ústí nad Labem © 2005, Všechna práva vyhrazena | Mapa serveru